Co złego może spotkać pracownika księgarni internetowej, czyli kilka wad pracowania z ludźmi.

Niespełna miesiąc temu pojawił się u mnie post o urokach pracy w księgarni stacjonarnej. Idąc za ciosem dziś będzie nieco kwiatków z życia pracownika księgarni internetowej, a to wszystko za sprawą Izabeli, która opowie nieco o wadach pracy w takim miejscu. Zapraszam! 


Praca w księgarni stacjonarnej z pewnością jest ciekawym zajęciem, w szczególności dla książkoholika. Nie zapominajmy o tym, że obecnie na rynku prym wiodą księgarnie internetowe, a tam zabawnych, dziwnych i  przerażających historii z pewnością nie brakuje!   

1. Ale jak to? Myślałem, że ta książka będzie lepsza...
Jak wiemy, jedną z zalet czytania książek jest jej pozytywny wpływ na rozwój naszego mózgu. Czy na pewno? Śmieszne historie z obsługi klienta w księgarni internetowej muszę rozpocząć od pewnego Pana, który kupił przewodnik po wyspie X. Zamówienie zostało zrealizowane na czas, jednak Pan mimo wzorowej obsługi był niezadowolony. Dlaczego? Ponieważ przewodnik zawierał kilka stron dodatkowego opisu okolicznych wysp. Znacie przewodnik po jakimkolwiek większym mieście, który ani słowem nie wspomina o jego obrzeżach ? Ja nie, ale Pan tak. Na nic zdało się tłumaczenie, że zażalenia powinien kierować do samego autora! 

2. Punkty odbioru
Nawiązując do zawartości, tym razem paczek... Pewien Klient zamówił przesyłkę do punktu odbioru, w którym z pewnością tego dnia pracowała delikatnie roztargniona ekspedientka. Wydała Panu paczkę, która przyszła z innej księgarni, do innej osoby. Pan wraz z rodziną (dosłownie! Żona też zrobiła niemałą awanturę) nazwał nas oszustami, którzy nie dbają o klienta i zapewnił, że wszyscy jego znajomi dowiedzą się o naszej niekompetencji. Smutna paczka nadal czekała na odbiór i właściciela. 

3. Jak to dodatki?! Weźcie to ode mnie!
Co roku organizujemy niespodzianki dla najlepszych klientów. Tym razem przygotowaliśmy książki, gadżety i podziękowania, które zapakowaliśmy w firmowe torby. Jeden z zestawów powędrował do Pana, który na książki wydaje rocznie równowartość 5 średnich, miesięcznych pensji w naszym kraju. Z pogardą stwierdził, że nic od nas nie chce i proszę mu więcej nigdy nic nie dawać. Zagroził nam, że zmieni księgarnię! Nie byłoby nic w tym dziwnego, bo nie każdy lubi prezenty, gdyby nie to, że Pan pojawił się u nas osobiście! Zdarzają się jeszcze takie cuda, że klienci mają pretensję o darmowe zakładki!


4. Może współpraca?
Blogowanie jest bardzo bliskie mi oraz autorce tego bloga. Z tego powodu nie mogłam zapomnieć o napływających do księgarni prośbach o współpracę. Pewnego dnia otrzymaliśmy propozycję zrecenzowania dowolnej książki z naszej oferty. Niestety blog nie spełniał naszych kryteriów, dlatego poleciliśmy jego autorce odezwać się do nas za pewien okres czasu. Następnego dnia otrzymaliśmy dokładnie tą samą prośbę. W pierwszej chwili pomyśleliśmy, że może odpowiedź od nas nie dotarła. Sprawa szybko się wyjaśniła. Okazało się, że Pani jest bardzo niecierpliwa. W ciągu kolejnych dwóch tygodni dostaliśmy od niej około sześciu IDENTYCZNYCH wiadomości w tej sprawie. Na każdą dostała odpowiedź… taką samą ;) 

5. Ups! 
Na koniec zostawiłam Pana, który rozbawił nas do łez. Znacie ten moment, kiedy nie wiecie, gdzie przesłać zdjęcie, które ma znaleźć się na komputerze? Oczywiście można wykorzystać do tego znany wszystkim Messanger. Jeden z Klientów przypadek wysłał do nas swoje półnagie zdjęcie, a następnie długą prośbę o niepublikowanie przesłanej wcześniej treści. Oczywiście do prośby się zastosowaliśmy, a co do Pana, wyglądał nieźle! 


6. Nerwowi klienci.

I teraz mój ulubiony kwiatek, który zapamiętam na długo. 

Klient: Co się dzieje z moim zamówieniem? 

Szukam w bazie. NIE MA.

Ja: Proszę o podanie numeru zamówienia.

Klient: [numer]
Ja: Proszę o podanie poprawnego numeru, który został wysłany w wiadomości e-mail. 
Klient: Przecież wysłałem. NIE WIDZISZ KU*WA? 
Ja: To nie jest numer zamówienia z naszej księgarni. 
Klient: Sorki 

I takim o to kulturalnym akcentem dziękuję serdecznie za chwilę waszej uwagi. Pamiętajcie, że za ekranem komputera też siedzą ludzie, którzy obsługują i kompletują Wasze zamówienia!


Komentarze

  1. Można się pośmiać przy lekturze, choć nie zazdroszczę osobie, która faktycznie przeżyła to na własnej skórze :D
    Pozdrawiam!
    Zapraszam na konkurs, w którym do wygrania jest książka “Moja Lady Jane”

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post, wiele ciekawych historii, ale też niemiłych. Na pewno taka osoba musi miec silne nerwy 😂

    Pozdrawiam,

    mareandbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. HAhaha ubawiłam się nieźle! Bardzo ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie do pozazdroszczenia, ale może te wszystkie cudowne książki wokół są pocieszeniem? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju, ja bym darmowe zakładki przyjęła w każdej ilości (moje niszczą się bardzo szybko!), a inni ich nie chcą :D
    Chyba w większości prac zdarzają się jakieś dziwne, zabawne lub denerwujące sytuacje :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak można nie chcieć tych wszystkich dodatków i zakładek ? XD świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze przyznam: wolałabym nie dostawać zakładek ;P I tak je wyrzucam: nie lubię mieć w książce reklam księgarni. Nie przeszkadza mi to jakoś szczególnie, wiadomo, ale... w moim przypadku to małe marnotrawstwo papieru :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy post :).

    Pozdrawiam, a w wolnej chwili zapraszam do siebie zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Tacy czytelnicy to "skarb" :D niestety, zdarzają się takie pomyłki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post ^^ ja lubię zakładki w książkach, bo często je tracę ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze, że praca w księgarni mnie nie kręci, haha. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Uśmiałam się, choć wierzę, że czasem wcale nie jest pracownikom takich księgarni do śmiechu. Ludzkie postawy nie przestaną mnie nigdy zadziwiać (mi tam jest miło, jak dostanę czasem jakąś zakładkę, choć tekturowych na ogół nie używam...), ale tak chyba jest w każdym zawodzie, obejmującym jakikolwiek kontakt z klientem...
    Pozdrawiam!
    Ewelina z Gry w Bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post z momentami zabawną treścią. Super się czytało :D

    OdpowiedzUsuń
  14. "Sorki" najlepsze. :D
    P.S. Czy tylko u mnie nie wyświetlają się polskie znaki? :>

    OdpowiedzUsuń
  15. Każda praca, w której ma się kontakt z klientem jest, ekhem, ciekawa i wielce pouczająca. Można się tyle o ludziach dowiedzieć! A wydawałoby się, że czytelnicy to grupa społeczna dosyć przewidywalna :P

    Pozdrawiam.

    https://ksiazkowe-podroze-w-chmurach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Coz kwitaki sa doslownie wszedzie w kazdej pracy. Nawet tej wyamrzonej przez wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sorki, ale to był świetny post.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowny post, bardzo zabawny! Niestety, każda praca ma swoje wady. Ten pan, który tak bardzo nie chciał zakładek mnie rozbawił - jak macie je jeszcze na zbyciu, chętnie przyjmę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnie dwa najlepsze XD

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Nawiąże do wypowiedzi jednej z poprzedniczek - ja też strasznie niszcze zakładki. Może dlatego, że jak jakaś mi się podoba, to jest w ciągłym użytku ☺

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz